♥ MiniPhoenix ♥

Alla inlägg under april 2010

Av ♥ Lena ♥ ... - 22 april 2010 18:09

Ojj!!

      Snö idag me  !?!?


                             


Va e de för konstigt, kallt på fatet?


  


Medans matte skurade väggen så hoppade jag på den för att visa :

                       Ja kan , ja kan ja me ?


  


Efter maten så va de dax att mata diskmaskinen  och var skall inte sleven va om inte mitt i grytan då da???


    


När sen diskmaskinen blir varm så e de såå skönt att sova uppå .....

                                     varmt o mysigt va???


Ha en skön kväll allihopa!  

Av ♥ Lena ♥ ... - 21 april 2010 13:06

  Bläää .... jag gillar inte snön ...

 

 

  

 Dom undrade va det va för någonting ljust ute när dom vaknade >.<...

 

Har ni oxå fått snö?????

 

  

Phoenix kollade i botten på skålen och fick se en kisse där , han höll på i evigheter med att sprätta och snurra runt med skålen  

 

  

Sen hjälpte han mej som vanligt med att kasta in tvätten i tvättmaskinen , fast han drar mestadels ut tvätten vare sej den e smutsig eller ren!!!

 

  

Och här blir då tvätten torr....o Phoenix med  ...

nej,nej han e mest bara ding  ding ding  ding o studsar o hoppar överallt.

 

     Hej då ! o hoppas snön e borta imorgon!!    

 

 

 

Måste bara säga Grattis till Millas kille som fick sitt körkort idag!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

Av ♥ Lena ♥ ... - 20 april 2010 13:44

Hallo!!!


   Phoenix     ...vill gärna hjälpa till att leta i skafferiet?



  

sen är han med o kollar så att muffinsen  blir rätt gjorda!!!


  

När vi städar så skall han alltid damma ....

                                               visst e han söt???  


  

När matte hänger upp tvätt så skall han sitta i handfatet o titta på....


Idag skiner solen ute, men det är kyligt  Hej då alla!!!

Av ♥ Lena ♥ ... - 19 april 2010 15:41

Tjenamors!


Denna veckan skall enbart handla om mej

                                                  
   " Phoenix"


Jag brukar gnaga på mina mittersta klor så det bara knakar o brakar om baktassarna.....


  


Mina tänder e så risgryns söta eller hur????


  


Jag brukar bita i min spökis och går fram och speglar mej ....

o så tycker jag att katten i spegeln e såå gullig ,

                                              undrar va dom tänker???????


  


Jag brukar oxå hjälpa matte att placera ut ljusen ....

                            fast hon vill inte ha dom där jag vill.....

                                                  
                             mjauu!!!!


  


Ni får ha en   o skön dag

                                               Kramizar från oss!!

Av ♥ Lena ♥ ... - 18 april 2010 11:26

Gomorron  strålar!


Fåglarna kvittrar jättemycket bakom vårat ...mmm , va mysigt de e.


  


Kissekatterna har sovit skönt inatt ialla fall....de trodde jag inte....


  


Mini har försökt att väcka     minimatte i 2tim...utan att lyckas ....  


  


                                    Kolla blicken  Phoenix e så fin....


  


Nu när solen kommer fram så får mina pälsklingar vänja sej vid att gå ut på balkongen succesivt....

                                 dom njöt i fulla muggar   av solen....


Givetvis så var ju den där       .....      framme ?!

                                          

Vi tycker inte alltid om den , fast matte kan berätta i bilder nästa vecka om vilka bus vi brukar hitta på....

                                  de ni = ) ...

                               Ha en skön dag för de skall vi ha  







Av ♥ Lena ♥ ... - 17 april 2010 22:50

Ajj....


Ja va på rally igår kväll,

          och de har börjat spricka i skogen....

Så idag har någon slagit huvet av mej , ögon rinner

                                näsan rinner och såå j...a ont i huvet...

Det blev inge rally för min del idag ...

                          typiskt när det bara är en stor tävling 1ggr om året,                 

                                                  
           kan inte hjälpa att jag e allergisk.


  

Men båda mina pälsklingar har i alla fall tyckt att de varit skönt att sova med matte idag......


  

för jag blev inte människa förren ca: tjugo tiden nu ikväll   -.- 


Nu skall jag leka med dom två anen en stund för annars kan dom väl inte sova inatt.

                                 Kramizar på er  

Av ♥ Lena ♥ ... - 16 april 2010 11:05

Gomorron/middag!


Idag har Phoenix sovit länge...


  


medans Mini drömmer sej bort om att få gå ut i sköna värmen...


  


Här kommer två foton på våra pälsklingar från när dom leker kurragömma ......

                                        dom jagar varandra varannan gång...

                        så dom är som streck i hela bostaden


                                       


Det är såå tråkigt väder  o kallt typ 0 , +1grader ute...


                                Kramizar på er

Av ♥ Lena ♥ ... - 15 april 2010 18:44

Hej alla!


Nu är vi hemma igen o kommit på plats....


  

Mini fattade inte att de va vi som kom hem ,

han tittade o tittade men trodde inte sina egna ögon   ...

Wiii.....  

Nu kommer dom tänkte han sen , och sov vid matte hela natten.


  

Phoenix

             "skratta faran rätt i ansiktet"


han ville bara försöka sätta Mini på plats när dom skulle hälsa på oss ....

Han små naggade i benen och nafsade i bröstkorgen och va allmänt jobbig emot Mini , så det slöt med att Mini morrade åt honom.

Fast Phoenix har oxå sovit med matte hela natten ...


De va mysigt att komma hem till all kärlek     igen. 


Fast dom har ännu ont i halsen  så vi får se när veterinärerna har flyttat till nya lokaler så får jag ringa dom och höra efter....

 

Är det någon som vet hur mycket dom får

 

tappa i vikt utan att de anses ej normalt

 

för de små liven ????

 

Alltså hur många gram per vecka?

 

                                

                                      Visst e dom fina?

                              

                                     Kramizar  

Fam.Norbergs pälsklingar

Månader

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Visbys väder

Arkiv

Tidigare år

Hur många tittar!

Länkar

Sök i bloggen

Språk

Fråga på??

15 besvarade frågor
Tiny Rock On

Ovido - Quiz & Flashcards