♥ MiniPhoenix ♥

Direktlänk till inlägg 27 juli 2010

27 juli-10 ... Jag misslyckades med tårtan -.- suck -.- fast jag försökte rädda den ändån så gott jag kunde!

Av ♥ Lena ♥ ... - 27 juli 2010 22:51

   


Det här va den som jag inte lyckades med ,

det var jättesvårt med sockerpastan -.-


   


Det här e den gamla vanliga jag brukar göra ...

inge konstigt med de förutom att jag tappade stinget med att garnera eftersom jag misslyckades med den första tårtan!


Receptet fick jag från denna blogg till socker pastan ...kul...och hon e hur duktig som helst så kolla gärna 

http://sarris.bloggplatsen.se


och


http://sarahbakar.blogspot.com




 


Morgonen började ja med att öppna

biljetter till

" Sabaton-konsert "


   


Sen detta jättefina

" Påslakanset "


   


efter det blidde det blommor

( som jag tål )

o

pengar



   


Kul med presentkort till add9

och så jättegoda knäckebröd

från min mans systers restaurang

" Wisby Deli "


Ja ni förstår nog att jag fyller år idag....


Nog om mej vi måste få med katterna en sväng oxå!


   


Här ute har dom suttit mest hela dagen ,

dom små <3:anen


 


Kolla Mini han vågade knappt andas för där som jag ringat in så sitter det en liten gråsparv...

vilken lycka att få se pippi så nära ...


 


Annars tycker jag att dom bara varit tråkiga ikväll för dom har nästan slagits med varandra hela hela kvällen ...

Jag vill inte att dom skall fajtas ,

dom kan väl bara vara vänner ...e de så svårt ,

e de lek då gör de inget men dom mjaular,skriker o ylar o hoppar på varann fast det ryker inte tussar ,

om dom ännu som en del säger att deras katter kan göra


Snacka om att jag e helt slut nu ,

men tusen tack allihopa

det va störtsköna prylar alltihop.


Hoppas ni har det bra i " Storuman "?


Gonatt alla söta

Kramizar

<3


...

 
 
Sarah

Sarah

28 juli 2010 14:53

Hej Lena!
Jag tycker att båda dina tårtor blev jättefina och den med grädde såg riktigt smaskig ut.
Ja tips på sockerpastan..kanske den helt enkelt var för torr, som jag skrivit någonstans så kan man köra den i micron några sekunder för att mjuka upp den. Sedan är det bra att arbeta den lagom, så att den blir mjuk och smidig, men inte för mjuk, vilket är lätt i denna värme.
Ett annat tips kan ju vara att man kavlar ut den på nåot, ex en bit vaxduk eller liknande och sedan vänder den upp och ner över tårtan, då slipper man momentet med att "hålla den i luften" och lägga på tårtan.
En liten hemlis kan ju vara att dekorationer ibland är till för att täcka skavanker på tårtan, så det är utmärkt att använda blommor, kristyr, pärlor och annat för att dölja sina misslyckanden :) Det gör jag och garanterat fler med mig.
Men fortsätt öva, annars kan du ju testa att köpa en färdig sockerpasta för att öva på och känna på konsistensen. Rekommenderar då Ballinas, som smakar betydligt bättre än Bakels. Det är dom två jag testat änsålänge.
Fortsätt öva, vi är alla nybörjare!
Och tack för reklamen för min blogg i ditt inlägg :)
/Sarah

http://sarahbakar.bloggspot.com

 
Ingen bild

ninni

28 juli 2010 19:40

ja må hon leva ja må hon leva,hipp hipp hurra hurra åh wow vilka coola påslakan,(i´m in love)vilka fina och coola presenter du fick smulan,åka och se sabaton mmmm me like kramizar i massor puss till missarna fina som alltid nu skall jag jobba ,tjo hej

 
Ingen bild

ninni

28 juli 2010 19:41

ps glömde säga jätte fina tårtor du är verkligen duktig

 
Lena

Lena

29 juli 2010 12:11

Hallo Sarah!

Tack för dom fina orden ...
och att du tog dej tid att svara de va snällt .
Japp de hade jag läst att man kunde köra den i mikron så de gjorde jag...
De enda ja inte gjorde va att lägga t.ex plastfolie ovanpå när jag kavlade ,
så det försöker jag med nästa gång...
skam den som ger sej ,
klart jag skall öva ...
åter igen tusen tack för att du e så duktig på att förklara när man läser dina recept,
klart jag skriver ut vart jag fått bra recept ifrån och fler kan kolla in dina fina recept.
Tack så mycket Sarah
//mvh Lena

http://miniphoenix.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

29 juli 2010 12:23

Tack du vackra kvinna!
PÅSLAKANEN:
Jaa de va verkligen vi du?
KATTERNA:
Ja dom e förhoppningsvis snart ...SNART...friska va?
TÅRTORNA:
Tårtorna ja...dom va väl fläckvis fina da?
SABATON:
Japp...de blir och
" Rocka fett de " ...
de blir i med massa mediciner o försöka parera in o stå där folk inte luktar så mycket med parfymer -.- ...
Men kul skall de bli iaf =D
Jobba på du smulan tja,tja...
Kramizar Lena

http://miniphoenix.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Lena ♥ ... - 16 februari 2017 20:45

  16 Februari - 17 #Norrsken      Detta norrsken har jag fotat vid #Lickershamn , jättehärlig textur !        Solen slumrar nog en si sådär 10-11 år nu med några enstaka norrskensnätter  T R Å K I G T !!!       Då har jag p...

Av ♥ Lena ♥ ... - 1 januari 2016 00:00

  Nyårsafton          Nyårsdagen - 2016  Helt magisk bild ni tog med Fyrverkerier , Norrsken  och lite till i denna vackra panorama  ( har väl lagt ihop 5-6 foton i en o samma bild ) ...

Av ♥ Lena ♥ ... - 31 december 2015 23:15

        Innan tolvslaget ville ju jag kolla om det fanns någe norrsken ... Oja ta mej tusan så va det litegrann av den  dansande Auroran bakom mej     När klockan sen blev tolv så vill jag inte lämna killarna mina , så jag och katt...

Av ♥ Lena ♥ ... - 30 december 2015 23:15

                     Detta va häftigt att få fota fler fenomen          detta kallas för      kolla mitt i molnen så ser ni  färgerna grönr, rosa,e.t.c.        helt otroligt magiskt att få se detta oxå!   #pärlemorm...

Av ♥ Lena ♥ ... - 29 december 2015 22:45


          Vi testade och det var lite norrsken lr airglow , vet inte riktigt vad som är skillnaden   ... ...

Fam.Norbergs pälsklingar

Månader

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Visbys väder

Arkiv

Tidigare år

Hur många tittar!

Länkar

Sök i bloggen

Språk

Fråga på??

15 besvarade frågor
Tiny Rock On

Ovido - Quiz & Flashcards