♥ MiniPhoenix ♥

Alla inlägg under juli 2010

Av ♥ Lena ♥ ... - 23 juli 2010 15:11

Ja må du leva!

Ja må du leva ....

Grattis min kära väninna Karin.H från Norrköping ,

hoppas din dag blir bra var du nu befinner dej i vårt avlånga land

Kramizar till dej från oss alla <3


   


Jag tvättade katternas leksaker igår och det tog en stund....


 


Phoenix va så söt i leksakskorgen ...


 


Mini tänkte:

Va gör du ?


 


Mini ser jättesur ut ...

det e ju inge varmt o skönt ,

tycker han som älskar värmen...


 


Medan Phoenix har fullt sjå med att jaga flugor , fjärilar o trollsländor ,

kolla mungipan vid pilen ...

det e ett trollsländeben som hänger o dinglar på han....




Mini tyckte de va jättemysigt att lill-matte kom hem ...


   


Phoenix vaktade resväskan medan lill-matte packar upp så hon inte får för sej att sticka igen tänker han ...


Ni får alla ha de mysigt i regnet o göra det bästa av de.

<3



...

Av ♥ Lena ♥ ... - 22 juli 2010 16:46

Ojj...

Häftigt  ...min svärmor o svärfar firar

" PLÅTBRÖLLOP "

<3


 


 


Kolla nu på morgonen så hittade jag pälsklingarna tillsammans...myspys...


 


Undra va Mini tänker på :


Lill-matte kan du komma hem snart....

lr


 


De va skönt att få sprutan så jag kan få må lite bättre ....


För han ser så piggelin ut i sina ögon <3:at mitt.


 


Phoenix är lika fin han o jag bara pälskar hans fina ögon ...


 


Dom t.om speglar av sej i vattenskålen <3...


 


Dom har inte ens bråkat idag i värmen ....


Snacka om att sitta still o bli alldeles svettig...blää...


Ikväll kommer mina älskade ungdomar tbx igen ...


Jag älskar er alla <3


Idag har jag o min sköna väninna slagits med telefonluren en stund...

de e alltid lika intressant,

jag fattar inte att vi aldrig har slut på vårat förråd...


<3


Ni får ha de bra i värmen ...smält...


...

Av ♥ Lena ♥ ... - 21 juli 2010 19:50

WOW...


va vår lilla plutt har kännt sej piggelin inatt


han har sprungit maratonlopp inatt!!!!


 


Snacka om energi knippe ....

Fast va skall dom göra då da?

Dom orkar ju bara sova dagtid ...och när skall dom leka da?


Jovisst nattetid väl...


 


fast Mini tyckte faktiskt att Phoenix va " en pain in the ass "


   


Här planar dom ut en stund iaf!



Har fortfarande pann-knack...


inte kul!



...


GOLFTRÄNING


...

Av ♥ Lena ♥ ... - 20 juli 2010 13:50

Ni ska ju inte tro att jag klarade av att åka iväg till stranden igår naj

...Ååååhh...

O ja som hade sett fram emot de då da?

Hur lr hur , så fixade min man hem

Pommes Chateu

Fläskfile

Grönsaker

o 2 såser


 


Visst ser de mumsigt ut

Tack, älskling!


Javisst!...vaknade jag med migrän idag oxå ,

det känns som det börjar släppa nu o kl: e 14:00...


 


Mini har varit väldigt trött idag ...

här gör han sin morgon tvätt...


 


Phoenix likaså ...


  Det ser ut som om att dom förstår att dom skall till veterinären ikväll = (



 


Dom se allmänt ledsna ut tycker jag ?


Så det e väl bra att dom får sina sprutor igen ...

Hon skulle ta prov på Phoenix oxå för hon skall kolla så inte dom blir resistenta mot sprutorna...

Skulle bara fattas de oxå , nu när dom haft ont i halsen o mått dåligt i 10mån....


 


Så nu e vi vid veterinären...


 


Ti fusan ...vi vill inte ta sprutor...


 


men de e för att ni skall bli friska små pälsklingar


Veterinär Maria:

tog inga prov idag utan de gör hon när vi börjar märka en förbättring ,

men de kan ännu ta några ggr till,

vi har tid om ca: 14 dagar igen.


 


De va så skönt att få komma hem igen o bara få sträcka ut sej ,

mmm va mysigt!


 


De tyckte Phoenix oxå som kurade ihop sej intill matte =D


Ni får ha en skön kväll alla <3


...


GOLF


...




Av ♥ Lena ♥ ... - 19 juli 2010 16:25

 

Båda pälsklingarna har sovit med mej idag  för ja har fortfarande pann-knack...

kan lika bra spola ner skallen

 

Fast vi tycker dom oxå e lite sämre igen...suck ...

Mini e surare gentemot Phoenix o så kraxar han som en kråka när han skall jama ...


 


Phoenix retar Mini mer och så hostar,rinner näsan o så gylpar han ...suck ...där oxå   ,

Hoppas dom blir bättre snart för penicillinsprutorna dom fick höll i sej i ca: 1½vecka ,

Imorgon skall dom ha varsin till...

...STACKARNA...


 


För om man tittar på dom på fotona så ser dom inge dåliga ut 

= $


  


Förutom på Phoenix , för ögonen rinner o näsan kommer de svart ur igen!!!

  

De e väl de som går att se på fotona ,

annars tycker jag dom ser friska ut...

så de e inte konstigt dom inte tror på oss men sen när dom tagit prov på dom o när svaren kommer tillbaka ,

ja då blir det annat ljud i skällan.


Ikväll skall ja o min man åka o köpa med oss pizza o bara kasta oss på stranden o njuta av mat o allt annat  

   

   


Kramizar

<3



...

Av ♥ Lena ♥ ... - 18 juli 2010 22:04

Det blir inte så mycket skrivet idag för jag har migrän = (


Men jag måste ha in foton på mina pälsklingar iaf?


 


Mini <3


 


Phoenix <3


 


Sen så klart när dom har

" catfight "


Ja har inte kunnat äta någe p.g.a

Knacket i skallen

men ja försökte få i mej lite sött!


 


Päronglass med kola-sås ...


De va lite gott <3


Hej då!


Jo...min dotter o hennes pojkvän packade ikväll...



...

Av ♥ Lena ♥ ... - 17 juli 2010 21:55


Tjenixen!

Här har vi två herrar som inte tyckte om att de blixtra o åskade...

Ska ja dra till dej lr skall jag dra till dej ?

så har dom hållit på idag 

<3

  


efter en stunds tjafsande så kröp dom ihop tillsammans i sin korg och sov en stund

= )


     


sen va de lite hopp o bus och ville väldigt gärna ha våran uppmärksamhet...


  


O de va väl klart att dom fick de = )


  


Mmm ...hallå lill-matte ja vill ha en puss ...


  


Det snurrade nästan till en liten tornado på tvären idag...

hmm...tänkte vi?


  


sen forsade de vatten , hur mycket som helst ,

fast de va bra för det behövdes!


Ni får ha en bra resterande kväll allihopa

<3

Kramizar = )



...


GOLF


...





Av ♥ Lena ♥ ... - 16 juli 2010 16:54

  


Hallelåja!


Se va Phoenix e söt när han tvättar sina tassar...


  


Sen Mini , han ser ut som han har hel lysen på...


  


Xenon lysena e på här ...hmm ...


  


Sen måste kisse vässa klorna oxå ...

vi  har klätt trapp-räcket med sissal o de tycker dom om...

samtidigt så klöser dom inte på någe dom inte skall iaf...


 


Det ser ut som mjukglass sitter och luktar på sina trampdynor...

SÖT VA?


    


Sen har vi då Mini sötnöt som njuter av solen ...


Mina pälsklingar e så älskade av oss...


Vi rekommenderar verkligen

"cornish rex "

" siames "

dom e så intelligenta , underhållande o lättlärda små tussbollar...


Ni får ha en bra fredag kväll alla soldyrkare!


Bye bye!

<3



...

Fam.Norbergs pälsklingar

Månader

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Visbys väder

Arkiv

Tidigare år

Hur många tittar!

Länkar

Sök i bloggen

Språk

Fråga på??

15 besvarade frågor
Tiny Rock On

Skapa flashcards