♥ MiniPhoenix ♥

Alla inlägg under februari 2012

Av ♥ Lena ♥ ... - 29 februari 2012 19:00

Vår...Vår ...Vår

Ljuvligt


   

De e så mysigt att ha varandra

 


Hmm våga Phoenix gå ut???


                          


                            Joo...   e de ute som kvittra...

Ååå... va , va de???

         Naii...Nu går ja in igen... 



Mini tänker nog:

Va gör du ute , när de e så skönt inne i  


      

Medan Mini njöt för fulla muggar....


Så hittade Phoenix på en massa bus som vanligt ,

men han hade oxå fullt sjå med att springa på toaletten .....   en så där 4ggr / halvtimma....blodigt

Vi som tycker att han har Jamat o kissat innan,men nu vart de ännu värre???


Ja ringde vet. så hon skrev ut "Synolux " till Snixen för UVI ....

Hoppas nu bara magen hans klarar detta

 


                


  e så varm o mysig som sagt!


Denna fick vi oxå som vi skall smörja tandköttet på  Snixen i ca 14dagar,

vi trappar oxå ut hans corteson  ...så håll nu tummarna ,så att de blir bra nån gång   


Eftersom ja har migrän ( IGEN ) så åkte maken o lekte en stund....

De va dessa greppen vi köpte


         

på er mina älskade ungar!

 


...      

Av ♥ Lena ♥ ... - 28 februari 2012 19:00



Kärlekar er mina ♥an  




Så här såg de ut i morse då da???

 


 


Phoenix vill bara mysa idag ,

Mini e faktiskt på bushumör han ☺  


 

Mini hoppade upp i handfatet när Phoenix skall kissa!




   

Phoenix ropar på Mini o mej när han skall på toa för de gör ont efter igår =(

Stackarn , de blöder ännu när han kissar ,

cortesonet gör nog sitt till ,

men de skall vi äntligen försöka att trappa ut helt,fast succesivt då da!


 

Mmm va de luktar gott 

säger: Mini   


        



Räkor!!!

Phoenix: Naii!! Huu va äckligt ....

Mini: Naii!! Jättemumsigt...


   

När dom skulle äta sin mjukmat ,

så visste dom inte ens från vilken tallrik dom skulle äta ifrån ,

så dom fick gå runt lite hur som helst

 




...VI HAR MILLA-LÄNGTAN...  

Puss...Puss...Puss

 

 


Pappsens grepp kom idag "Fina"  va dom iaf  


 

på er alla


... 



   

Av ♥ Lena ♥ ... - 27 februari 2012 18:45


Gomorron

alla morgonpigga!


           


Idag skall vi till veterinären....



Matte o Husse va gör vi här????


Mini fick sin ordinarie spruta han!




Phoenix kollade dom i halsen , tänderna , lungorna o kisseriet

blodstatus o halsprov




Får se sen va de visar då da/ om de visar nåt?

    

           

Mini satt hemma o väntade o undrade var Phoenix hade tagit vägen ?


   

Nää, nu orkar jag inte vänta längre.....


            


Sötnöten kom hem alldeles omtöcknad , snurrig o alldeles yr i bollen ,

inte nog med att dom har sövt mej , utan dom har dragit mej i tungan oxå ,

känns som den sitter en halvmeter utanför munnen   


 


SKÖNT

Nu e alla på plats igen där dom skall vara.

 


Hoppas de nya stället har varit okej idag ♥?

Jag vann på 2/3 lotter iaf! 




Kärlek

Kramizar!


... 

Av ♥ Lena ♥ ... - 26 februari 2012 19:45


 



Naj...naj...naj...

SNÖ!!!!

Puh... de va bara den snutten som kom igår kväll, vill inte ha mer snö nu naj!


Ååå va ja saknar er mina fina ♥  

 

Grattis på din dopdag gumz....


              

Mini:

E sån sötnöt  


Phoenix:

oxå sån sötnöt   


                   


Närbild på Snixen , han märkte inte först att jag tog kort på honom....

Mysig snuffelbuffel tass 

Låt mej vara?

Ja sover.....


 

Tack ♥

hoppas de e vinst på dom  


    

Trött...trött...trött...


GOLF


Kramizar på er alla

ni betyder ♥


...

Av ♥ Lena ♥ ... - 25 februari 2012 19:00

 

Gomorron 

känns det som VÅR lr?

Nästan inge snö kvar 

  


 


Dammsugaren har jagat min man idag,

Tack , då slipper jag ha ont i morgon ♥at.


   

Varför tappar ni i vattnet för?




 

Tror du vi skall bada 

 


Lejon hanen säger:

Snälla jag vill inte bada  ...Mjauu!!!!


 

Idag e de Minis tur att bada , 8 min. i badet , de ni   

kolla va söt han e på den 2a bilden

...MJAOWW!!!...

     


Vajför luktar du inte Mini???



Snacka om fullt sjå med att " Tunga " sej torr i pälsen


Hallelåja!

ser ni va ren o fin jag är?


                

Nu vill jag leka????

Ta hit kameran , så skall jag äta upp den ,

så behöver du inte ta mer  .



Vi åt pizza

... mm...

de va ganska gott!



Himlen fick jättefin färg , varför då ????


     

Joho!

De började snöa så klart ,

får se hur de ser ut imorgon?




Ni får ha en skön kväll , de ska jag ha ,nu ska ja hoppa i badet!

 

Love you !

...  

Av ♥ Lena ♥ ... - 24 februari 2012 23:45

De e mysigt när de e så ljust länge ,

ikväll  blev klockan nästan 19:00 innan de började skymma    



Mini ville inte ännu sitta för nära när fönstret e öppet...lite kyligt tyckte han nog?


       

Hallå mini-matte kommer du hem snart lr?

Vi saknar dej


 

Vi saknar våra ♥ vi me

Puss

Mami/Papi





Mini njöt av solen ♥


   

medan Phoenix låg o bara va VACKER ♥




sen va de dax för bus  



 Flugjakt

 Mini lyckades knapra i sej flugan till slut,

kolla Phoenix min ,

*Va gör du Mini?  

    


ÄNTLIGEN.....  

Phoenix vågade lukta...sniff, sniff...

på dammsugaren

 


   


Jag budade hem "Grepp" till min man 


 

för ett hyfsat pris:

Vi har oxå satt upp hyllorna i vardagsrummet ,

nu e de nog en hylla kvar som skall upp , o sen 6tavlor från IKEA ,

vi får se när vi kan lösa det????

Ni får ha en trevlig resterande Fredagkväll   


  Undrar om min kära väninna e på auktion nu ikväll o har det trevligt???? 

Puss på dej isf?  


 

Natti Natti


...  

Av ♥ Lena ♥ ... - 23 februari 2012 22:45


 



Först va de Ösregn o värsta blåsten ,

efter nån timma så kom Solen o värmde




Dom undrade nog varför jag kliar,krattar o kliar överallt på mej...

Åååå...

Jag köpte o provade de oparfymerade Apoliva schampoo/balsam som e oranget ,

jag har fått värsta klådan,vet ej vrf?????

 

  



Migrän idag me!

Mini hjälpte mej när jag la över bilder på den externa hårdisken  



Jag/Vi saknar er våra  

Krya på er snart  


        

Pratade me B idag om pälsklingarna , så på måndag skall vi till veterinären....

Hoppas de löser sej för dej med B o lycka till nu (30v)


 


  När solen kommer så 

TESTAR 

dom alla platser som man kan komma ner i / på

 krångligare , desto bättre 

 


   

Phoenix o Mini e så fina

 

Kramizar


...  

Av ♥ Lena ♥ ... - 22 februari 2012 19:15


 

De va faktiskt mysigt att de har regnat idag!

  


                      


Mini:

Snacka om akrobat ...

Phoenix:

Snusar i mini-mattes säng..


Mini:

Snusar gott han me!


           


Igår sken solen på dom   , 

idag fanns de ingen sol    ...fast de gick bra ändån att kolla pippisar   


 



Mini vill inte vara med när jag tar  

Phoenix pälskar bara husse just nu????


 

Dom sitter lite här o där o väntar på att mini-matte skall komma !!!!



    

Kommer hon da?

Nää...

inte ännu ?


  Hoppas de gick bra med namnet idag Gumzen 


Love Love Love

båda !

Min väninna o jag har haft de JÄTTEKUL över auktionen idag...hi hi hi!!!!

Kramizar  


...

Fam.Norbergs pälsklingar

Månader

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Visbys väder

Arkiv

Tidigare år

Hur många tittar!

Länkar

Sök i bloggen

Språk

Fråga på??

15 besvarade frågor
Tiny Rock On

Skapa flashcards