♥ MiniPhoenix ♥

Alla inlägg under november 2011

Av ♥ Lena ♥ ... - 30 november 2011 23:15




Kolla va Phoenix ser oskyldig ut med en hårtuss i mungipan =(


           


Vad har han gjort da?

Han har pippi på att tugga Mini på båda sidorna av typ flanken ...

Vrf gör Phoenix så ???




Mini e så snäll ,

vi förstår inte vrf han inte säger ifrån ????  


           


Sen e dom ju för de mesta såta vänner oxå ♥





   


Sötnötar



Snacka om att vräka sej

 

          


Här går dom sin nya nattliga rundtur innan vi skall gå o lägga oss 



                


Snuffla o buffla e så mysigt ,

extra mysigt blir de när man vet om att man tål de o inte börjar nysa o hosta av de.

LYCKA


...

Av ♥ Lena ♥ ... - 29 november 2011 23:00





Snacka om att Mini spretar när han tvättar tassarna,

han har simhud mellan tårna.



         




Phoenix letar efter en fluga , hmm...under tangentbordet ...men Phoenix da???

Mini tänker:

Han e tovlig  


   


Var e flugan??




        


Phoenix:

E han i lampan?

Mini:

P har godis...mums...


Luften går ur en ibland , det gör ont i en annan ,hur fan skall då gumzen må =( ?


Kramizar alla ♥


...

Av ♥ Lena ♥ ... - 29 november 2011 23:00

                 

Huu va de måste göra ont 

  

     

 


Vårt varmaste deltagande från oss min kära väninna o till resten av anhöriga,

livet e  inte rättvist någonstans ,

hur e de möjligt ???

R.I.P 


Vi finns här för dej gumman om du skulle behöva komma hit !

Ring , ring , ring mej om du orkar ,

om du inte orkar ring ändån

älskade vän.

Kramizar från hela familjen " Noba "


                      




Av ♥ Lena ♥ ... - 28 november 2011 21:00




Så här såg de ut när ja va uppe i nättras

 


             


Men kl: 6 så va ja uppe o hur pigg som helst ...

ha ha ha ....

se katterna dom undrar 

Va gör du matte???

 




Njöt gjorde jag till frukosten av vår underbara gran

Ååhhh va de e skönt

LYCKA

 




Phoenix:

Ser ut som Meeko i svansen  gullsnutt  




Stöp gjorde jag en sväng mot middagen , feber...mmm...kanske ?

Dottri fixade däcken idag, sen har hon gjort motortvätt, hon kan hon  


Vi skulle sätta upp teven , men nej då , vrf tänker vi ens tanken..ha ha ha. 



   

Godnatt!


...


      

Av ♥ Lena ♥ ... - 27 november 2011 21:00


 


Jadu ♥at du brås på din mamma du , 

många har klagat på att jag haft röd mossa o svarta ljus...hi hi hi 

du e precis likadan som jag , men staken e väldigt fin du   o dina "Kult-grejer " e fina.


                      


Adventskissarna 

o

sen myste vi med äppelglögg o saffransbullar

 

 




Mini:

Inspekterade o funderade på vad vi gör ...hmm...


              


Mini:

Hämtar laserpennan 


Phoenix:

Ja ser den, ja ser den???


Mini: 

Hmmm




När vi hade klätt granen  , så va de en kisse som blev vakt-katt

Mini:

Ajj...aj... den e min.




Jag bara älskar min vita julgran,

i år blev de gröna kulor

 




Katterna sov sen en stund , de har varit mycke stök idag.


          


Stormen " Berit " e på väg in tills inatt 

så här tittar dom på hur mycket de regnar o blåser....

Har ni mycket storm hos er ♥an på saftlandet?


* Julmarknad har de varit nere på stan , men vi gick ej dit, för dom flesta ska lukta fint när dom går ut 



...

Av ♥ Lena ♥ ... - 26 november 2011 14:00


KATTENS DAG!


                    


Kolla snacka om att va så söt , så jag blev alldeles tårögd när jag såg Simon  som han heter ,

VILL HA???



Simon o Oskar

Vill du ha några bilder Marie , så säg gärna till så skickar jag dom till dej!

  


              


Jag hoppades på att Phoenix uppfödare skulle vara där ,

o Jaa, de va hon , här är då Hobbe t.v o Rachel t.h

Ni måste hålla med om hur vackra dom är,

Vill oxå ha???


              


Sen var dessa oxå några av dom andra kissarna .


         



Anledningen att vi åkte dit var ju för att vi skulle handla kattsand o mjuk kattmat till våra pälsklingar ...


         


Vi fick då en 2012s kalender o en påse me mobilsnöre till.




Åkte även förbi o  köpte golvpolish ...

( så ja får ännu mer ont i halsen för nu kan ja knappt svälja )





Mini spanade in Zingo 


   


sen njöt båda av värmen från diskmaskin medan ja polishade 


         


Mini:

Va e de för strunt,tycker inte om att de e stökigt?

Phoenix:

Bryr sej inte om röran utan han bara leker han!


GOLF


...

Av ♥ Lena ♥ ... - 25 november 2011 12:00


         




Idag har vi legat o haft ont i halsen hela dan ,


   


men va ändå tvungen att dra ett varv med snabeldraken ,

så vi får bort stövet , när ja va färdig me de ,

Ja då va ja oxå färdig o helt dyngsur   ...



Mini o Phoenix kunde inte bestämma sej om dom skulle sova tsm,


           




Lr var o en för sej?


   

Tsm???







Slut o ta kort matte , vi vet inte.....  


     

Till slut gick dom in o la sej hos lill-matte , 

då va de dax för mat...Åååå!


 

Som vanligt kom dom mysiga kajorna o täckte himlen  




  


Vaktis hade satt upp 1a adventsgranen,

snacka om att de går fort fram ... 



     

Jag frös nästan ihjäl   när jag satt med tofflor,täcke o en massa kläder på mej ,

men jag ville inte missa

"The Vampire Diaries " 


Puss   på er alla ♥


... 

Av ♥ Lena ♥ ... - 24 november 2011 12:00


Phoenix o Mini funderar verkligen , va gör ni ???




Va ska inte

" sleven om mitt i grytan "

 lr?


            


Jag hade mask på mej o ville gärna försöka hjälpa till med att slipa ,

va händer da?

Joo, de låter som jag svalt en gummiboll o har sketaont i halsen ....



T.om Phoenix blev röd i ögonen ....

Inte kul med allergi   


           


Men någe roligt e iaf att vi blev klara med väggarna ....

SÅÅ KUL  

S va så jädrans duktig fast armen höll på att ryka av misstag bara  

OBS!!!

Måste oxå komma ihåg att ringa M, så han inte behöver komma hit ?

  

     


Pratade med min doktor idag om att förnya recepten  


TACK


GOLF


... 

Fam.Norbergs pälsklingar

Månader

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Visbys väder

Arkiv

Tidigare år

Hur många tittar!

Länkar

Sök i bloggen

Språk

Fråga på??

15 besvarade frågor
Tiny Rock On

Skapa flashcards