♥ MiniPhoenix ♥

Alla inlägg under december 2010

Av ♥ Lena ♥ ... - 28 december 2010 22:45

 

   

Vi såg

" Metall-svenskan "

   ... häromkvällen ...  

Kul ♥


 


Jag har haft ont i magen o kroppen i flera dar , de e inge skönt...

Kul info va?

NOT!!!

  


 

Mini har varit o fått sin ordinarie spruta som han får var 7:e vecka ...

  




Phoenix har sagt :

"" Hallelåja ""

idag till min stora ♥

som oxå fick veta provsvaren , som va oförändrat...

  


 


Ja trodde man tar de lite lugnt i mellan-dagarna men naj ... naj...

  Måndag: Veterinären

                       Tisdag :  Körskolan , Frissan   

                                        Onsdag : Doktorn , Akupressur , U-M      

               Torsdag :   Tandis                       

           Fredag : Nyårsafton ♥   



 


Så måste den f.........e snabeldraken fram oxå?

  


   



♥ Gott Nytt År


på er alla


trevliga ♥




Hoppas ni skriver lite mysiga kommentarer till mej nu ,

så hörs vi nästa år  

   


...

Av ♥ Lena ♥ ... - 25 december 2010 23:17

19..20..21..22..23..24..25

dec-10

 


De blir många dar på raken att lägga in foton från   

Mini kollar in "babian " på tv.n?


 

medan "snixen" ser pippi  ute i snön...

  

lr e de kisse kanske?

  


 

Kolla detta goda

(...inte gott naj...)

   :anet

Jag fick det av min väninna för 7½ år sen ,

Jag ramade in det , o så stod jag o läste på det häromdagen o fick då se att det gått så länge o de e ännu så fräsht?????

...BLÄÄÄ...

lr hur?

  


 

Synd att denna blev suddig på Phoenix ,

men ja testade lite med olika inställningar på den lilla kameran ....


 


Likadant här ...

Mini i massor   


   


Sen klädde vi äntligen granen , ja brukar annars klä den vid lucia ...

o så fixade jag spirorna i kandelabern...


 


  Hmm ....  



 


Här surar dom på varandra =( ...


 


När inte " mjukglass " får som han vill ,

då går han in o biter Mini varje gång han sover ...

visst e han tråkig?


 


Här ser ni resultatet ,

dom mörka fläckarna vid pilarna de e där som Phoenix biter honom så han får blåmärken ....

Huuu   



 

Mini undrar va lill-matte har i ögonen?

  


 

God Jul alla ♥


   


Mini o Phoenix har varit alldeles katt-unge spralliga idag!

Vrf då?


 


Joo...

dom fick varsitt

fårskinnshjärta

att ligga på  och så fick dom


   


Varsin Julklapp ..

o de visste dom om för dom har snirklat under granen hela dagen dom små söta liven....


Hoppas ni har haft en underbar Jul allihopa?


  


Kramizar

♥ Lena ♥


...

Av ♥ Lena ♥ ... - 18 december 2010 21:55

   


Vi skickade en hälsning till er våra ♥


 


Musikhjälpen

kan ni ju kolla hur mycket de e insamlat till alla barnen ,

sist va de

8 208 534 kr

Ojj...


  >>> Va e de där för nåt?


>>> Ska vi dra ut lr?

säger Phoenix...  


 

Naii...skulle inte tro det -.-

säger Mini


  >>> Då drar jag ut då ....

för matte kastade en snöboll o den vill jag ha?


>>>Åååå hej ... naj ... ja våga inte hoppe i de där vita -.- ?  


 

   


Va tycker ni :

Skall vi ha svarta lr dom blåa kulorna i vår vita julgran?


 


Mini har ont i magen -.-

typiskt ,

kunde han inte fått klara sej igenom hela penicillin kuren då da?

Han får så stora pupiller när han har ont =(


  >>> Fast han måste ju leka en liten stund iaf....Hi hi hi.


>>> Phoenix konsument-testar måttbandet....  



   


Jag/Vi har varit duktiga idag/kväll ...

Gjorde iordning till degen som blev bra som skall bli ett


 

Muminpepparkakehus


  >>> Alla delar som vi bakat till huset som vi sen har ,


>>> lagt kristyr på ,  


   


som sen ser ut så här nu när det blev färdigt ....

Bra pepparkake deg ...

Bra kristyr ...

o

Bra socker smältning...


Va tycks???


   


Mini har varit med en stund vid kristyret ,

men sen gick han o la sej för de kniper nog i magen på honom -.-

men vi har gett honom " Diarsanyl "

Phoenix ser för en gångs skull igen riktigt frisk / Bra ut ...

Peppar, peppar e väl bäst o tillägga ,

men han skall äta " Cortisonet " året ut för säkerhets skull....


Nu skall jag gå o sätta mej o bara ta de lugnt...

Gonatt alla

Hattifnattar!


...

16

Av ♥ Lena ♥ ... - 16 december 2010 22:08

 

När vi tog upp granen så blev Phoenix nyfiken på va de är ?


 


Så va de dax för lekstund när ...pappa Mini ännu sover...


 


Efter en stund e inte Phoenix sämre han =D


   


Kolla va söta dom e när dom " slåss " ...

fast de e inge allvar i de !


 


Mini ville fortsätta att leka men de ville


 


inte Phoenix utan han skulle fastna en stund på bild...


 


Wii ... vi har köpt en pytte-mini radiostyrd bil ,

den skall vi använda till


 


katterna ...

Mini tyckte den va lite läskig ,

men han kände igen ljudet för vi hade en radiostyrd råtta när han va liten,

som han då tyckte om ...

Phoenix tyckte att den va hel ball ....


   


Sen vart de tack o gonatt igen.

Roligt va de ,

både för dem o oss!


Hej då!


...

Av ♥ Lena ♥ ... - 15 december 2010 20:19

  

Snacka om att jag lika gärna hade kunnat spola ner mej idag...

Ja var mega vernös o har bara sovit 1½tim i natt för ja skulle till tandis ...

O de e INTE KUL -.-  


   


Mina killar e såå roliga för när vi gör en massa ,

så skall dom alltid vara med o titta på ...    lr "peta " med   



 

  

Här hoppar o stöddar Mini upp sej när han tror att Phoenix kommer...


   

  

Men det gör han inte för han har fullt upp med att trampa på det där vita, kalla ute på balkongen...

brr ....



 

Sen kommer Phoenix in o bara e så där alldeles underbart gullig o snurrar o leker i soffan ♥

Söt va?


 


Mini passar då på att springa ut i köket till lill-matte ,

  där vill han jättegärna bara doppa tungspetsen på sockerbiten ,

fast det slutar med att han försöker att kräkas fast han knappt nuddat den ♥

Fler som e bara Jättesötnöt va?


 


Alla " Spökisar " har varit i tvättmaskn/tumlaren ,

så nu vet Phoenix precis vilken han har trånat efter...


9dar kvar till JUL  ...

men jag saknar er på saftlandet   


Ha de bra ♥


♥ Lena ♥

14

Av ♥ Lena ♥ ... - 14 december 2010 09:25

Gomorron ,

kl e runt 9.30 -snåret

o ja e såå trött -.-

  


   


Mini o Phoenix har gått o lagt sej igen efter dom åt frukost o hade lekt av sej en stund   


   


    


Här kommer det lite vackra närbilder på våra ♥


 

Idag e sista dan för Phoenix penicillin,

men han skall ännu ta sin cortison ,

vet ej hur länge ,

men skall ringa Maria på Fre. tror jag?


 


Mini har några dar kvar ...


   


Tyck gärna till om bilderna?


Jag får nog gå o vila en stund för mina ögon snurrar   


MUSIKHJÄLPEN

" Barn e inte till salu "

13 - 19 dec-2010

Av ♥ Lena ♥ ... - 11 december 2010 23:07

 

Ser du va jag ser säger dom?

Jag testade lite nya saker i PS ...


  >>> Phoenix skrattar faran i ansiktet >>>  


  >>>Likaså gör Mini de oxå >>>  


   


Hmmm...  


  >>> Se på Morrhåren ... rakt framåt >>>


 

Matte ...matte...?


>>> MATTE , MATTE vrf hör du inte ??? >>>  


 


Phoenix sjunger nog

Julsånger här...

  


  <<< La la la la ...la la la la la ...   


   


Ha.. ha.. ha..


 Hmm... trött lr?... >>>  


  >>> Snacka om att ta i ända nerifrån tårna ...♥


 


Sista bilden nu då da?

Kommentera gärna ?


Grymt att äntligen en

" Hårdrocksmänniska "

gick o vann IDOL...

Grattis Jay!


  

Gonatt o sov gott

♥ Lena ♥

Av ♥ Lena ♥ ... - 9 december 2010 18:26

 

 

 


Snacka om att svullna o bli röd, ögat rinner hela tiden ,

näsan bara nyser o nyser o ibland kommer de små blod bubblor ...

lilla ♥


 


Som ett brev på posten , så kom det nysningar o ont i halsen -.- till Mini med.

Så vi fick ringa till veterinären igen o så skall Mini oxå ha penicillin

½t. x 2 i 10dar....

-.- suck -.-


 


Så kom nån nog på hur man gör girlanger ...tjusigt va?


 


Det kunde ha varit sån färg på snön ist?

Snacka om att de ser gott ut ...


 

Matte , kan du borsta mej?

säger:Phoenix...

♥ Snälla ♥


 


Tihi...

De va mysigt de

tyckte:Phoenix ...

kolla va hår de blev i borsten ,

jag har typ inte borstat honom på en så där 4-5 dar för att han har bara vilja sovit,

annars så borstar jag honom varje dag ...


 


Kolla va fin jag e

säger : Snixen...


   


Det är fint

men

inte kul!


     


Här sitter dom båda o värmer

" Rooomphan "

samtidigt som dom kollar in vattnet långt långt där nere i vasken...


 

   


Jag

ÄLSKAR

er

mina

♥ ♥ ♥ ♥


   


medan Mini snorar o tvätter sej om vartannat


 


Springer Phoenix ikring o stretchar ,

de e nog skönt att räta ut kroppen efter man legat i feber o burrat sej.


 


Jag har kokat en omgång pepparkaks-knäck ...



 


Fixat ihop en hemmagjord


 


pepparkaksdeg

som va väldigt bra att jobba med ...


 


Sen har vi då gjort pepparkaks hus o massa tillbehör som vi ännu skall lägga kristyr på o så ska de förhoppningsvis se ut


 


så här när de e klart ...


   


Jag gjorde även dessa ...

Fast när jag skulle smaka på en kola så blev jag alldeles blodröd på halsen o i ansiktet o de brände som eld ...

De va nog Ingefäran jag ej tålde , så de blir inge mer nallande av den då da?

-.-


 


Hela veckan har gått åt till U-M, distiktarn , tandis , doktorn , veterinären ...

Min stora dottri har oxå varit hos doktorn , provsvaren kommer om ca: 4 veckor då da?

Roligare kan man ju ha?!


   


Se va Phoenix e söt?

Han vill absolut inte ta sin medicin ...

" Please "


 


Visst e dom mysiga när dom kurar in sej i varandra


     


Det verkar vara bus väder ute ikväll...

Fint va?


 

Mini e så fin

fast han e febrig på bilden , så han ser lite bekymrad ut?


 


Blir de bra så här matte?

tänker: Phoenix


Men då va inte matte med , snacka om att de kommer ballonger va?


Nu väntar jag på att dottris lärare skall ringa ,

för han måste ha info?????


Sen e de dax för härliga

 

ikväll...


Natti natti i snöstormen

o va rädd om varandra

♥ ♥ ♥



...








Fam.Norbergs pälsklingar

Månader

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Visbys väder

Arkiv

Tidigare år

Hur många tittar!

Länkar

Sök i bloggen

Språk

Fråga på??

15 besvarade frågor
Tiny Rock On

Ovido - Quiz & Flashcards