♥ MiniPhoenix ♥

Direktlänk till inlägg 14 januari 2015

14jan-15 ... Ingen kollar bloggen ...lr??? NORRSKEN ♥ NORRSKEN ♥

Av ♥ Lena ♥ ... - 14 januari 2015 17:15

 



Jag älskar verkligen denna "Hobby" får jag kalla det 

Man blir lyrisk , pirrar i magen , när man inte vet om man skall få se något lr inte .


Vi hade varit och tränat efter det så åkte vi ner till lassis , och jag tyckte mej ana något i mitt synfält ,

så upp med kameran 

   

Norrsken igårkväll 

Stjärnfall 

kl22:34 e denna bild tagen 


   

Kl: 22:37 

Här kommer det ett flygplan lr helikopter ( det långa sträcket på höger sida )

och den starka punkten var oxå ett flyg lr helikopter ...


   

Kl. 22:42

Här ser ni flygets sträck...  

även billysen och lassis lysen i högra kanten ...


   

Kl: 22:44

Synd att det inte blev klara bilder ,det var inte lite stjärnor 

det blåste rätt ordentligt ibland,

så stativet ruskade.. 


   

Kl:22:47

Fotot e taget in mot Visby & Kallis / Hamnen  


   

Kl:22:48

Taget rätt ut , där Bilan stod , ni som kommer ihåg


   

Kl:22:51

Folk hade satt på  helljus som lös rätt ut i havet , ser ni det vid vågorna!


   

Kl:22:53

Jag vart iaf nöjd , fick någon bild ,

jag längtar till den dagen när jag fångar ett riktigt fint &

sprakande norrsken med gardiner och slöjor och en massa färger 

detta är livskvalitet för mej!


   

Folk säger att dom inte läser lr kollar ,

men här har 26 st vart inne o kollat nu i januari månad ,

6st igår & 2 idag ...hmmm

  


   

Träningen försöker vi att komma igång med igen 

9kg x 20 x 6 maskiner

  

det var mycket folk ,luktar ja ...  jobbigt att andas , så har inte sovit inatt   


  

#norrsken #northernlight #aurora #auroraborealis #visby #gotland 

 
 
Kaela

Kaela

2 december 2015 18:15

Vilka härliga bilder!
Tack för din visit hos mig - och för att du berättade vad vi såg!

Allt gott till dig!

http://kaela.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Norrköping

30 december 2015 17:48

Vill önska er ett gott nytt år 2016

Kram Karin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Lena ♥ ... - 16 februari 2017 20:45

  16 Februari - 17 #Norrsken      Detta norrsken har jag fotat vid #Lickershamn , jättehärlig textur !        Solen slumrar nog en si sådär 10-11 år nu med några enstaka norrskensnätter  T R Å K I G T !!!       Då har jag p...

Av ♥ Lena ♥ ... - 1 januari 2016 00:00

  Nyårsafton          Nyårsdagen - 2016  Helt magisk bild ni tog med Fyrverkerier , Norrsken  och lite till i denna vackra panorama  ( har väl lagt ihop 5-6 foton i en o samma bild ) ...

Av ♥ Lena ♥ ... - 31 december 2015 23:15

        Innan tolvslaget ville ju jag kolla om det fanns någe norrsken ... Oja ta mej tusan så va det litegrann av den  dansande Auroran bakom mej     När klockan sen blev tolv så vill jag inte lämna killarna mina , så jag och katt...

Av ♥ Lena ♥ ... - 30 december 2015 23:15

                     Detta va häftigt att få fota fler fenomen          detta kallas för      kolla mitt i molnen så ser ni  färgerna grönr, rosa,e.t.c.        helt otroligt magiskt att få se detta oxå!   #pärlemorm...

Av ♥ Lena ♥ ... - 29 december 2015 22:45


          Vi testade och det var lite norrsken lr airglow , vet inte riktigt vad som är skillnaden   ... ...

Fam.Norbergs pälsklingar

Månader

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Visbys väder

Arkiv

Tidigare år

Hur många tittar!

Länkar

Sök i bloggen

Språk

Fråga på??

15 besvarade frågor
Tiny Rock On

Ovido - Quiz & Flashcards